Gym

På Lidl är man ständigt i rörelse, aldrig stilla. De flesta som jobbar där håller kilona borta endast genom att jobba, men det funkar inte riktigt för mig. Kroppen har vant sig vid gym och styrketräning flera dagar i veckan. Min kropp mår bra av det. Så när jag inte tränat en enda dag sen augusti förra året, så börjar kroppen säga ifrån. Nacken blir känsligare och knäna instabila. 

Resultatet? Jag är tillbaka på gymmet igen. Sååå skönt!! Även om musklerna sinat och och uthålligheten inte är i närheten av vad den brukar så mår jag så mycket bättre av träning. Däremot kan jag lova att jag varit mör i hela kroppen. Träningsvärken känns som öppna sår!! 

Så hur ska jag hinna?? Jag vet inte, men jag har två lediga dagar i veckan utan ursäkter. Vi har också bestämt att en dag i veckan så hämtar jag kusinerna från dagis och en dag i veckan så hämtar Sofia mina barn. Därav får vi båda en dag var med några timmars egentid, samtidigt som barnen får leka och ha roligt hos varandra. Underbar lösning tycker jag, för alla inblandade!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0