Må dåligt

Nu ska jag dela en liten sak om mig själv som inte så många vet. När det är stökigt och ostädat hemma så mår jag fysiskt dåligt. Jag blir arg och irriterad och kan inte fokusera. Jag bråkar med Sebastian om småsaker tills jag inser att det egentligen är smutsen eller oredan jag är arg på. Det första jag gör när jag vaknar, oavsett om jag ska till jobbet eller vara hemma, är att plocka undan torr disk eller tömma diskmaskinen. Det sista jag gör på kvällen är att städa undan allt, bädda soffan och se till att köket är rent. Jag tvättar alla lakan och påslakan varje eller varannan fredag. Jag putsar alla skåpsluckor i köket en gång i veckan. Jag dammsuger minst en gång om dagen. 

Iallafall. Ni kan ju föreställa er hur jag känner mig efter snart två veckors total kaos. 5 köksskåp står utspridda i vardagsrummet pga fönsterbytet. Alla saker vi haft i tvättstugan står i badrummen. Snickarnas saker står i hela hallen, och utanför dörren ser det ut som på bråta sopstation. Vi har inte haft tvättmaskin förän idag, och under dessa två veckor har vi haft 6 ombyten kisskläder och två lakan med kiss. Kommer behöva terapi efter detta.. Eller åtminstone ett antal timmars ostörd städtid!!! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0