Godaste kakorna

Jag är smått besatt av mina havrekakor!! Visst, äter du ofta onyttiga sockriga kakor så kanske dom inte känns så smaskiga, men för mig är dom perfekta! Knapriga, chokladiga och med bra innehåll! Nu de sista två veckorna på tävlingen så måste jag undvika dom så mycket jag kan, men det är bara pga mitt kaloriintag. Gillar du sötare så kan man alltid ha i lite kokossocker eller stevia. 

Mosa en stor väldigt mogen banan. 
Hacka i nötter, jag brukar ha typ 1dl lagom hackade hasselnötter. Blanda i chiafrön ca 2msk, och 5-6st hackade färska dadlar. Jag brukar fylla på med russin och gojibär, kanske lite kakao nibs om jag har hemma. Sen kakao, vet inte hur mycket riktigt för jag mäter aldrig. Sen "mättar" jag smeten med havregryn. Jag brukar ha i ca 2,5dl, och blir smeten för torr så har jag i mjölk. Det ska vara lite kladdigare än vanliga chokladbollar när det är färdigt. Sen gör jag pannbiffar av dom och in i ugnen på 150 grader i kanske 20min. De ska få krispig yta men vara lite mjuka inuti. 


På bilden är de ogräddade 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0