Lilla T

Min lilla kille börjar bli en stor kille. Hans språk utvecklas för varje dag och han kan sätta ord på sina djupa funderingar. Han har alltid varit en allvarlig liten tänkare, så det är så roligt att få inblick i vad han tänker. Igår morse vaknade han runt 06, trött som jag var skickade jag ner honom till hans vakna pappa. Han kom ändå upp igen för att fråga mig nåt och jag svarade lite groggy "fråga pappa". då kom han fram och petade på mig och sa "mamma jag frågar faktiskt dig nu". Gullet! Hans sötaste mening är "va sa du mamma", med riktig sockersöt röst när han inte riktigt förstår eller hör vad jag säger. Han återberättar vad som händer på dagis och han leker rollspel. Oftast är han bamse eller reinard räv, och alla andra är lilleskutt. Viktigt är också att han är faktiskt inte liten kille, han är stoor. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0