Body Scan

Idag var det alltså dags för invägning! Dag 1 av 90. Jag har valt att göra body Scan vid start, halvtid och vid slutet av tävlingen för att kunna avgöra hur kroppen förändras, mer än vad bilder visar. Detta har alltså inget med tävlingen att göra utan det är endast för min egen skull. Det var otroligt intressant, även om siffrorna var lite skrämmande. Men jag är mer taggad än någonsin att förbättra dom!! 
Vikten var som jag trodde 63,3kg (plus 5kg sen december). Det gör mig inte så mycket, jag behöver en förändring för att ha en chans! Kroppsfettet låg på 27%. Normal rekommenderad procent är 21-33% så jag ligger mittemellan men något högt. Självklart är mitt mål att nå så låg total fettprocent som möjligt! Det mest intressanta är att jag har högst procent fett på låren och rumpan, medan magen ligger lägre än förväntat. Min vänster arm är 27% medan min höger är 25% vilket är lite lustigt :) egentligen är hela denna mätningen ointressant tills jag har ett nytt resultat att jämföra med! 16april ungefär blir nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0