Semester!

Semester till 100%! det känns så otroligt skönt att bara få vara hemma. Våra liv har varit stressiga hela våren, med allt från skola kombinerat med jobb, renoveringar och massa annat. Nu ska vi sluta titta på klockan & bara ta dagen som den kommer. Vi firade första dagarna på Lyrön, för vad passar väl bättre? Idyll är ordet som beskriver det. Jag tror inte det är lätt att förstå känslan när man tar färjan över till ön, där man möts av totalt lugn och tystnad. I hagarna betar kossor, hästar och får. Barnen får klappa nykläckta får och fika bland pickande hönor. Ängarna är gröna och vägarna är av grus, med bara några få bilar. Nedanför stugan går stigen ner mot havet till den egna bryggan vid den lilla lagunen. Helt stilla och ingen insyn alls, förutom en enda granne på toppen av berget. Och segelbåtarna som glider förbi förstås. Solen går ner mellan skären varje kväll och färgar bergen röda, och havet ligger blankt nästan varje kväll. 

Ikväll tog vi vara på den underbara utsikten och packade med oss godis & chips ner till vattnet och myste i kvällssolen. Jag tog med mig kameran och vi tog många fina familjebilder. Ni får se så fort jag får in dom på datorn! Håll tillgodo med mobilbilder:









Kommentarer
Postat av: Sarah

Va skönt me semester :)

2015-07-04 @ 23:12:40
URL: http://CheerSarah.devote.se
Postat av: livetmedlova.blogg.se

Nykläckta lamm ska det ju sjävklart stå :)

2015-07-04 @ 23:17:17
URL: http://livetmedlova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0