Renovera husvagn

Ursäkta frånvaron, men det händer så mycket just nu :) igår köpte jag mig alltså en liten husvagn. Jag har faktiskt velat ha husvagn i många år! I tonåren så bodde jag och min dåvarande i husvagn varje sommar på Öland. Så en husvagn fick det bli! Sebastian sa: jag vill inte vara med och lösa någonting vad gäller nån husvagn! så jag åkte iväg själv och köpte en, som jag själv körde hem (första gången jag drog husvagn bakom bilen). Kvinnor kan minsann! 

Iallafall, det är en välbehållen gammal Kabe från 1985, 5,40m lång. Inredningen är ful blå och ljus fanér på alla luckor. På golvet ligger plastmatta. Lite finesser har den dock: inbyggda högtalare och stereo, rinnande varm och kallvatten, solceller på taket som ger vagnen el i 4-5 dagar, antennuttag för en tv i varje rum och inbyggda spottar i stora "rummet". Ett litet badrum, kylskåp med frysfack och en garderob. Fungerande gasol, besiktigad och fukttestad! 

Så framöver tänker jag mig att nu får följa med på min renovera-husvagn-resa. Jag har stora planer! Idag har tex nytt golv köpts in, tillsammans med färg till alla skåp och luckor. Här ska grejas, och förhoppningsvis kommer ni inte känna igen den gamla vagnen tillslut. Den ska även målas på utsidan. Sebastian vill gärna att den ska målas svart, men de tänker jag absolut inte gå med på! Imorgon ska ja börja röja :)


Så här ser stora sittdelen ut just nu!


Så här ser köksdelen ut (detta är dock inte våran vagn, den har ju blå fula kuddar, utan en lånad bild på en exakt likadan)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0