Den bittra sanningen

Så här i bikini-tider vill jag visa er hur min mamma-mage ser ut på nära håll. Så långt ifrån idealet man kan komma. Bristningar och lös hud. Det syns att jag har fött barn! Visst har jag muskler under huden, ibland väldigt tydliga muskler, ibland inte alls synliga. Jag är tillfreds med hur jag ser ut. Jag har accepterat att bristningarna kanske blir bättre med åren, men försvinna gör dom aldrig. Jag har en stark kropp i övrigt, och dom som är så nära att dom ser bristningarna, är ändå oftast mina nära och kära. Är det något jag lärt mig under denna kropps-förändringsresan jag varit på, så är det att älska dig själv i alla dina former. Visst kan man sträva efter förbättring, men ju mer man älskar och accepterar sig själv desto lättare är det att må bra i alla övriga delar av livet. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0