Dag 1

Så var första dagen med husvagnsrenovering avklarad. Jag har drömt om husvagnar hela natten, förmodligen för att jag varit så ivrig att börja! Från klockan 11-20 har jag målat i princip utan paus. Det är otroligt pilligt så det tar låång tid, men det är ju samtidigt roligt att se resultatet växa fram. Första lagret färg är lagt på alla luckor och tapeten i stora rummet och i köket. Eftersom jag målar på faner, så använder jag mig av en häftgrund först. Det biter bättre på svåra ytor. Jag kommer sen att måla två strykningar med vattenbaserad lackfärg, för att få en smidig yta som går att torka av. Oljebaserad färg har tendens att gulna med tiden, så därför väljer jag bort den.

Här kommer lite före och efterbilder efter dagens insats:


Här är gamla tapeten som jag målar över, så ser ni skillnaden i färg. Man ser inte så tydligt på de andra bilderna hur ful tapeten faktiskt är. 




Som alltid efter första strykningen så lyser det gamla igenom. Det ser hemskt ut, men efter två strykningar till kommer det bli fräscht!


Färgen var verkligen extra fästande. Jag har ingen lacknafta hemma så jag lär se ut så här några dagar/veckor framöver :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0