TGIF

Vilken fredag vi har haft! Inga sura miner, inget gnäll. Barnen har längtat hela dagen efter att Oskar skulle komma. Det var inte ens svårt att få med dom hem från dagis! Stolarna som jag dekorerat fick klart godkänt av småfolket och även jag själv blev nöjd!! Efter lite pulande hemma kom äntligen Oskar. Han hann inte ens innanför dörren innan Lova kastade sig i hans armar. T är något mer reserverad, men glad. Fullt ös medvetslös kan man summera kvällen. Jag lagade mat och de andra stökade ner allt jag tidigare städat. Efter middagen var det dags för fredagspopcorn Och  popcornkrig med Oskar. Det slutade med att Lova, lite halvt förskräckt hämtade dammsugaren från klädkammaren och började städa. Det är mammas tös de! Vid läggdags gjorde jag vällingen och när jag kom upp låg redan Oskar och lova i hennes säng och läste bok. Lång historia kort: jag smälter när jag ser hur hon avgudar Oskar. Kanske för att det inte en självklar kärlek. Visst hälsar han på, men absolut inte så ofta. Hon sitter i hans knä, busar, pussas och kramas och är helt naturlig med honom, så som hon bara är med familjen. Det absolut vackraste av allt: Hon frågade ifall han ville bli hennes gudmor..












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0