Inte okej


Jag var på vårdcentralen igår för att vaccinera barnen med twinrix inför Egypten och Thailand. De tog en spruta även för 4 veckor sedan. Denna gång gick inte alls som jag tänkt. Lova ville att Theodor skulle börja och det gjorde han. Sköterskan verkade osäker, men äldre och erfaren så det var bara konstigt. Hon stack in hela nålen onödigt sakta. Sen lät hon den sitta medan hon halvt fräste åt Theo att de va inte så farligt. Sen började hon gräva runt med nålen i hans arm och liksom vred och snurrade samtidigt som hon tryckte in vaccinet. Jag försökte i panik hålla honom stilla men han hade så ont så jag trodde faktiskt han skulle tuppa av. Sån otrolig panik i ögonen och han skrek så högt lungorna förmådde. Hon tar sedan ut nålen och den är helt böjd och sne pga hennes hantering. Hon verkade få lite panik eftersom jag såg det, och försökte vifta bort det hela. Men hon uttryckte ändå "oj hjälp hela nålen böjde sig visst". Han slutade gråta tillslut och stackars lova var helt förstörd. Jag fick ta av hennes jacka med våld och hålla fast henne.  Båda barnen var otröstliga och det hjälpte inte alls att välja vad dom ville på Ica, inga mutor funkade. 

Jag tycker att hela hanteringen var fruktansvärd och inte kunde människan ha vett att be om ursäkt eller förklara sig. Nej då hon var bara irriterad och fräste på barnen som var ledsna och tydligen grät lite för högt. Efter att pratat med mamma gick jag in på vårdcentralen, fick prata med chefen och gjorde sedan en anmälan till deras interna utredning. Jag fick det även skrivet i hans journal att det gått till på fel sätt. Hoppas kärringen inte utsätter fler barn för detta




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0