I hälsans tecken

Thailand om exakt 6veckor! Dags att verkligen tänka över kosten och sluta fuska. Det blir mycket nyttigt bakande och väl planerad mat. Här är några av mina viktigaste ingredienser som jag tycker att alla borde ha hemma: (färska dadlar också men dom fotade jag inte)



Tranbär utan tillsatt socker!! Det är väldigt svårt att få tag på då "vanliga" innehåller typ lika mycket socker som faktiska tranbär. Dessa finns på vitaminvaruhuset.se fraktfritt och är såå goda. Skulle kunna äta dom som godis, men istället har jag dom på fruktsallad, i joghurten, i råris och i mina granolabars & kakor. 


Strödadlar. Även dom från vitaminvaruhuset. Perfekt att ha på fruktsallad, joghurt eller vanlig sallad!



Cacao nibs är hackade kakaobönor, ger crunch och smak till de flesta kakor eller på joghurt/kvarg. Samma burk finns med råkakao som är bättre än vanlig kakao!


Kokosolja = ett bättre fett-alternativ. Att steka i & att baka med! De flesta recept innehåller detta. Kommer i fast form men smälter fort. Hittas i de flesta mataffärer. 

Denna köpte jag lite för skoj skull. Karamell sirap utan socker eller kalorier. Sött och gott när man behöver det, på pannkakor till exempel. 


PB2 är som det står, pulverform av jordnötsmör. 85% mindre fett o kalorier. För oss som älskar jordnötsmör! Brukar ha de på proteinpannkakor och över gröten. 



Stevia/sötströ är sötare än socker fast utan kalorier. Används i bakning och ersätter allt vanligt socker. Jag är dock lite reserverad till att använda för mycket, det smakar väldigt sött. Sweetdrops är nog det jag använder mest. Med vanilj smak. I all glass jag gör, blandat med kvarg eller grekisk joghurt och massa annat! Finns på vitaminvaruhuset.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0