Dålig sömn

Klockan är  01 och om fyra timmar ringer väckarklockan. Egypten here we come! 

Just de, jag skulle ju berätta om skulden.. Det får bli en sammanfattning för ögonen orkar snart inte vara öppna. 

Jag har varit mammaledig och tjänstledig för studier i 3,5 år. Jag började jobba igen i september och då framkom att Lidl under dessa åren betalat ut små summor med lön och ersättning som jag inte var berättigad till. Jag upptäckte inte detta eftersom jag under perioden skulle ha lön i form av föräldrarlön och semesterutbetalning, och jag kollade inte på mina specar särskilt noga. Summan blev tillslut en skuld på ca 24,500. Jag är inte den enda som råkat ut för detta, utan även kollegor har varit med om samma sak. Skandal! Iallafall vill Lidl självklart ha tillbaka dessa pengar, och kvittar då min intjänade lön mot skuld utan min tillåtelse. Det är olagligt! För att göra lång historia kort och inte gå in på känsliga detaljer (i övrigt bryr jag mig inte om att jag "avslöjar" lidls beteende, dom får stå för den skit dom gör). Jag överklagade skulden och det har blivit många turer fram och tillbaka med olika lönechefer och även jurist. Resultatet blev att jag betalar tillbaka 4000 av de 24,500 som jag var skyldig. Behöver jag säga att jag är nöjd? Helt sjukt! Jag har lärt mig så otroligt mycket om mig själv och hur man står på sig. Att som privatperson sitta och argumentera med en utbildad jurist om lagfrågor, praxis, rätt och fel, utan att vika sig har varit otroligt lärorikt!! Inledningsvis överklagade jag via brev, som älskade Bahar hjälpte mig med.  Det får bli en brunch på stan för att fira detta bara hon och jag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0