Bästa receptet

Saftig, lagom kladdig och rinnig chokladfondant som tillagas på 45sec med endast 110kcal, kan det bli bättre?? Den här var så god så jag var tvungen att göra ytterligare en till mig själv och en till maken. 

2msk malda havregryn och hasselnötter 
(Hälften hälften i en mixer och använd 2msk av mjölet som blir)
2msk kakao
1 tsk kokosolja
1,5-2msk steviaströ/sötströ
1/2 tsk vaniljpulver
1msk mjölk av valfri sort
1/4 tsk bakpulver 
1msk äggvita

Blanda ordentligt i en bunke, häll sedan i en kaffemugg. Sprinkla choklad-nibs på (valfritt) och sen in i micron högsta volym 45sec. Kan behöva några sekunder till om man inte vill ha så kladdig. Såå gott och endast ca 110 kalorier beroende på vilken mjölk man väljer och hur mycket hasselnöt som är i mjölet. Galet gott och mäktigt! Jag va tvungen att hugga in innan jag tog en bild, ursäkta det dåliga ljuset. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0