Mumsigt mellanmål

Kl 12 äter jag oftast en smoothie på
*en mogen banan
*250g kvarg
*frysta jordgubbar
*nypa vaniljpulver

Otroligt gott men jag står mig inte riktigt till middagen på det. Försöker jag så blir de att ja småäter mellan målen istället. Nu har jag börjat göra en skål gröt vid 15-tiden och detta receptet är riktigt mumsigt!
*2dl vatten eller mjölk
*1dl havregryn
*4msk äggvita
*1dl proteinpulver choklad
*starkt kaffe tills konsistensen blir bra
*pytte Agave sirap
På gröten så har jag naturellt jordnötssmör (alltså den sort som endast innehåller jordnötter och salt) som jag blandar upp med lite mjölk. Sen skivar jag en halv banan också. Gott och mättande!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0