Theodor 7 månader

Jahapp nu var lilleman 7 månader gammal. Jag börjar inse att om 2-3 månader (om inte tidigare) så kommer han att vilja gå. Jag kommer ihåg hur frustrerande det var att hålla handen och gå böjd heeela tiden, och inget annat dög. Det är då jag börjar inse hur stor han är. Lilla plutten vill snart gå? Han står stadigt och "promenerar" runt soffbordet och mellan sofforna helt själv när han håller i sig. Problemet är att han inte alltid håller i sig. Därav hjälmen! I gåstolen flyger han fram. Runt runt runt köksön. Den där saken gör mig galen. Han springer fleeera gånger om dagen rätt in i mina hälsenor, som nu mer eller mindre känns mörbultade.

Han är en glad skit som verkligen verkligen älskar sin mamma. Detta är såklart jättecharmigt för mammahjärtat, men det betyder också INGEN egentid. Han älskar också sin syster väldigt mycket. Gulligt? javisst, men Det gör han verkligen. Hon får honom att skratta och dom busar. Hon puttar honom i gåstolen och han kiknar av skratt när han jagar henne (hon flyr i panik för även hennes hälsenor har fått smaka på vassa kanter)

Han väger nog 11-11,5 kg ungefär. Han har strl 80 på kläder, men så fort som han växer så köper jag bara strl 86 vilket oftast passar fint. Två små tänder har han.

Sammanfattat: glad liten unge som inte gör så mycket väsen av sig. Sover bra på nätterna, men bara korta stunder på dagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0